المختصرات الطبية في الكتب المدرسية بين الصياغة والتداول كتاب علوم الطبيعة والحياة للسنة الثالثة ثانوي –أنموذجا-

Authors

  • فتيحة بن عراب
  • نبيلة عباس

Keywords:

 المختصرات الطبية ;  المصطلح العلمي ;  الكتاب المدرسي ;  الصياغة ;  التداول

Abstract

Abstract : and their circulation in textbooks. To approach this problematic, I relied on the principle of collecting and extrapolating a sample of medical abbreviations used in the Algerian textbook scheduled to teach the subject of natural and life sciences for the third year of secondary school, experimental sciences division, through which I will try to shed light on two important issues, namely the issue of constructing the scientific abbreviation and the method of formulating it, and a second issue. It relates to the reality of its use in scientific textbooks, including extracting a set of findings and proposing some solutions.

Published

2025-11-30

How to Cite

بن عراب ف., & عباس ن. (2025). المختصرات الطبية في الكتب المدرسية بين الصياغة والتداول كتاب علوم الطبيعة والحياة للسنة الثالثة ثانوي –أنموذجا-. El Omda in Linguistics and Discourse Analysis, 9(1), 334–349. Retrieved from https://journals.univ-msila.dz/index.php/OLDA/article/view/1922

Issue

Section

المقالات

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.