Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Al-Adawi Journal of Cognitive Linguistics and Language Education
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 2 No. 02 (2022): Volume 02 - Issue 02 - 2022
Vol. 2 No. 02 (2022): Volume 02 - Issue 02 - 2022
Published:
2025-11-24
Articles
Hybrid Learning Between Distance Learning And Face-to-face Teaching: In Light Of The Corona Pandemic
M.DJANAT d.blizak
8-16
التعلم الهجين بين التعليم عن بعد والتعليم الحضوري: في ظل جائحة كورونا Hybrid learning between distance learning and face-to-face teaching: in light of the Corona pandemic (العربية)
Technical obstacles to the implementation of tele-education at the University of Algeria during the coronavirus crisis from the point of view of the academic elite. Field study on a sample of students and professors at the University of Algiers 03 Faculty
saada hassiba, Nadia bensetti
17-28
العوائق التقنية لتطبيق التعليم الالكتروني عن بعد في الجامعة الجزائرية خلال أزمة كورونا من وجهة نظر النخبة الأكاديمية. دراسة ميدانية على عينة من الطلبة والأساتذة بجامعة الجزائر 03 كلية علوم الإعلام والاتصال (العربية)
ARABIC مدى إسهام طريقة المقاربة بالكفايات في فهم المنطوق " التعبير الشفوي" في مادة اللغة العربية في مرحلة التعليم المتوسط
hemza kadri, Kouider chenene
29-40
مدى إسهام طريقة المقاربة بالكفايات في فهم المنطوق " التعبير الشفوي" في مادة اللغة العربية في مرحلة التعليم المتوسط (العربية)
ARABIC نظريّة الأفضيّة الذهنيّة وأثرها على اللّسانيّات العرفانيّة
SalahEddin yahai, lamia keddache
41-55
The reality of distance e-learning in Algerian university institutions between the inevitability of orientation and the challenges of reality
isma isma
56-67
واقع التعليم الإلكتروني عن بعد في المؤسسات الجامعية الجزائرية بين حتمية التوجه وتحديات الواقع (العربية)